12 Sept 2007

Ramadhan..

Esok 1 Ramadhan 1428... Ni 3rd time aku sambut 1st day posa kat jepun nih tapi raya tak penah lagik sini.. tapi, insya allah tahun ni aku akan beraya kat bumi Nagasaki nih for for the 1st time.. huhu.. raya haji dah selalu dah kat negara orang.. tapi raya posa, ni la 1st time aku tak balik Tepeng....

dulu masa zaman bujang, kul 4 ptg dah cabut.. company bagi balik awal.. sempat le masak simple2 @ paling tak, melilau carik makanan kat pasar ramadhan.. masa dok rumah along, sempat jugak aku hangkut anak2 buah kat pasar ramadhan.. seronot layan selera diorg makan nih... especially yg baru 1st year or 2nd year posa.. yg tak posa pun aku angkut gak bersoping kat pasar ramadhan.... kat sini.. dah takde le ptg2 nak gi bersoping kat pasar ramadhan.. tahun nih, sume kena buat sendirik.. menu2 wajib bulan posa - ayam percik, murtabak, ikan bakar ngan kuah asam, cencaru sumbat belakang, soto, roti jala, buah melaka... huhu.. air soya, air bandung. sirap selasih.. isskk air tebu.. (fevret nih tebu nih.. yg ni je payah nak dapat kat sini nih...) Insya Alah..dis year, aku dah bleh buat sendiri dah sume tuh.. (isk... except air tebu... ) kalau kat mesia, tak kuasa le nak buat.. baik beli kat pasar ramadhan jek.. (walaupun rega melampau2..) tapi sini. insya allah, tiap2 minggu ade open house.. hehe.. blum raya dah ade open house tuu... siap kena booking minggu bila nak buat open house.. huhu.. penuh schedule, sbb sume nak buat time weekend.. ni untung dok negara org... jemput sume org mesia yg dok nagasaki...

So, to all.. selamat menyambut posa.. yg bleh posa penuh tuh, bawak2 le posa penuh2.. tahun ni aku bleh posa penuh kot... (hehe... larat ke..) Selamat berterawih.. selamat bermoreh... sempena bulan mulia nih.. meh la kite memperbanyakkan amal.. improvekan solat.. and kumpul pahala byk2.. sbb kite tak tau kan.. ramadhan tahun depan, kompem ke kite ade lagi utk menyambutnye..

No comments: