18 Jan 2008

Cian Lya......

Today was the 4th time I went out during this confinement period.. hua hua... punye le boring eh... 1st time, me and hubby went to One Utama for shopping.... hahaa... ni la ropenye kalau dah mmg kaki shopping and kaki window shopping... keluar jugak eventhough masa dlm pantang... with bengkung and sox, okeh... that was, after kena bebel ngan MIL la jugak kan.. and I didnt even tell my mom that I went out for shopping... hehe.. ye laa..at that time hubby dah nak balik Japan.. bile lagi nak gi spend time kuar ngan dia...

The 2nd time, we went to Kelana Seafood.. since my SIL wanted to belanje the whole family.. so, we brought Lya along.... at that time she was only 3 weeks old.. hehe...

Then, we hangkut Lya pegi airport jugak... to send her Daddy off to Japan... hehe.. kecik2 dah gi KLIA...

Then today.. brought Lya to see paed, Dr Fadzillah at DEMC... and my post natal checkup.. time flies soo fast.. I didnt realize that one month has passed and the last time I went to DEMC was when I gave birth to Lya.. huhu.. rasa sakit tu pun still I can remember..

Anyhow... doctor said, Lya sehat... Alhamdulillah... her weight increased to 4.4kg now... ahak.. dah berat anak Mommy... masa checkup ngan doctor, she was like an angel.. baik je bile doctor check dia.. (surprisingly.. hehe.. ) but masa injection, dia menjerit (with very high pitch voice woo... huhu...) tapi kejap aje.. 2-3 saat centu..then dia senyap.. Good girl, Lya...

Ni muke suspense b4 amik injection....


Lya kena cocok.. Sakit ckit je.. cam kena gigit semut...

2 comments:

Anonymous said...

Ko ni kira berani jugak eh tengok anak ko kena cucuk, aku sorilah.. memang syed yang kena handle... Donat J.Co ada kat pyramid jugak.. Ko tau, masa baru balik mesia aritu, aku pi pavilion, nak merasa donat nilah dah orang cakap sedap jer, aku sampai 10.30 pagi, kol 12 baru aku dapat donat.. Sakit pinggang & kaki aku dibuatnya, syed macam buat tak nampak jer aku beratur.. sabo jelah.. dia siap cakap, sedap betul donat yang kena beratur lama ni.. mentang2lah aku yg beratur! Oh, ya! Lagi satu donat yg orang cakap sedap BIG APPLE DONAT, ni sama syarikat dengan J.CO ni, aku tak pernah merasa lagi pasal aku dah serik beratur sampai 1 1/2 jam beli donat ni, tapi BIG APPLE ni nak bukak kat subang parade dah.. Bolehlah aku menghentam sana..

Oh, ya! Amacam dengan milkmaid tea? Ada perubahan tak? Kalau ada, aku pun nak belilah nanti, kalau tak, aku ikutlah cara wife CIk Nan, si Reen tu, makan quaker oats! This time aku nak fully breastfeed, malas aku nak bawak2 botol ni, tengok macam azy & mas tu macam best jer berlenggang kalau ke mana-mana, ni kang dengan termos lah, itulah, inilah.. La ni aku dalam process ceraikan botol dari syahreena ni, Husna alhamdulillah dah settle... syoknya lepas ni takyah bawak botol kemana-mana lagi..

nde said...

Big apple pun aku dah melantak dah masa pantang nih.. keke.. sodap giler.. adik beradik Jco lah.. tapi Jco sodap lagik rasanye.. sungguh menggumukkan... hihi..

milkmaid tea baru try 1 hari.. sama jek.. baru 2 cawan je pun aku menom.. tgk lah ari ni menom lagik..breastfeed mmg best.. selain jimat, susu dah readymade ajek..keke.. salah satu cara control berat badan gak.. hihi..