28 Aug 2007

22 minggu.....

Minggu ni dah masuk 5 bulan stengah baby dalam perut nih.. and aku dah mula ada energy balik bila masuk 4 bulan dulu...

Best nye tak terkata when all the nausea and vomitting has faded away and my appetite has came back.. but I'm still sensitive to awful smells (at least pada aku, busuk laa..) like bau2 ikan kering.. or rempah2 kayu manis or bunga lawang.. (huh.. busuk gile..) but at least no more vomitting when I smell those things...

Skang dah bole rasa baby gerak2 and sepak terajang.. kalau pegi scan, bleh nampak dia bejoget2 dalam perut... and she is most active time aku nak tido ptg2 or malam2.. time tu lah dia dok bejoget dlm perut... tapi smalam.. nearly 1 hari aku tak rasa obvious movement dia.. panic gile.. pagi nih.. aku pasang ear phone kat perut, bagi dia dengar radio.. (keke.. bagi dengar hot fm tu...) dia tak gerak2 gak, aku bagi dia dengar yasin kat earphone.. dia tak gerak gak, then aku baring rilek2 and borak2 ngan dia baru baru lah dia start gerak... phew.. lega.... selalunye my dear deboo yg selalu borak2 ngan dia.. and aku rasa dia lagi familiar ngan suara deboo dpd suara aku.. since deboo selalu talk to my belly direct... hehe..

So, kat bawah ni aku share gamba masa mula2 sekali scan.. masa umur dia baru 7 weeks.. masa panjang dia baru 15mm... still takde rupe baby..

and gambar scan dia masa 18 weeks.. masa ni dah clear dah nampak sifat2 dia.. kepala, tangan, kaki... and even masa scan, selain begerak2, aku dah nampak dia bukak mulut as if macam menguap.....

No comments: